[ליצירה]
אבל אם זה מעבר להבנתו אז גם לומר שאי אפשר להבין אנחנו לא יכולים. כי אנחנו לא מסוגלים להבין שזה מעבר להבנתו אלא רק לחשוב שיש אפשרות שזה מעבר. ולעניין זה ראה מה שקורה בפועל.
בגלל מצב זה לעולם נמשיך לנסות. ומי יודע. תמיד צריך לנסות תבלתי אפשרי כדי להפוך אותו לאפשרי.
ולפעמים אפילו אם אתה אומר שמשהו הוא לא אפשרי אם אתה לא מנסה בכל מקרה אתה לעולם לא שלם עם עצמך. גם זה משום הספק. והספק הוא התקווה. והתקווה היא בו ביחד היתרון והחסרון שלנו.
[ליצירה]
ואיי באתי ללכת לישון ונזכרתי במאמר הרמב"ם וזה לכולם. האדם השלם הוא זה שמכיר את ה'. וההכרה של ה' מתבטאת בהבנה שאי אפשר להבין אותו.
ונחשוב שזה מסכם את הכל.
אבל עדיין כתב זזאת סך הכל אדם. ואדם יכול לטעות ושוב חזרנו לעניין הספק - שלפי הרמבם אני מבין שזה תוצאה של חוסר שלמות - ולבינתיים דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת