אצבעותייך פורטות ניצוצות של תשוקה
את משאירה אחריך שביל של כוכב כוכבים
את זזה כמו הפרחים ברוח
רק דבר אחד תדעי לך
כל אלו מילים ריקות,
אבל אני מוכן לומר כל דבר
רק שתהיי מרוצה
באהבה.
[ליצירה]
אוי ואבוי לנו ולנשמותינו
אם אני מסתכל על הדברים רחוק אני רואה פשע גדול וצביעות גדולה יותר
סך הכל מה כתוב במאמר
כל אדם - כביכול - הוא אגואיסט
כל אדם - כביכול - מחפש להיות מאושר
לא מצליח לו
אם רק תקבל את הקבלה כמשהו שיש לו הגיון שהוא לא הגיוני לנו אז תוכל להיות מאושר באמת.
כל מה שהבאת כאן הוא עיוות גמור של אנשי אמונה יהודים דתיים.
אתה עושה את האדם תכלית ומרכז הבריאה
ממש כמו שהנוצרים עושים את האדם תכלית ומרכז הבריאה ולכן האלוקים שלהם - ישו - מקריב את עצמו בשביל האדם.
לעומת זאת אברהם מקריב את בנו בשביל ה'.
ואלו שני גישות שונות לחלוטין
האחת אומרת האדם הוא התכלית
והשניה שה' הוא התכלית
מי צודק - אף אחד
כי לומר שמישהו צודק זה בעצם לומר שההגיון הוא התכלית או שהשכל הוא תכלית ואני לא פילוסוף
אני אישית הכרעתי
ה' הוא האלוקים.
אבל אל תשתמש במסיכת הדת היהודית להעביר רעיון שהוא מנוגד לה בתכלית.
אתה מקדש את האדם עושה אותו ה'
ואת ה' אתה הופך לכלי לספק את האדם וזה אתה
אבל אל תשתמש במוטיבים מהדת בשביל לתת לגיטימציה לדברים שלך
וחוץ מזה עצם זה שאתה מחפש לגיטמציה לדברים שלך מראה על חסר
אדם מאמין לא מחפש לגיטמציה בשביל לעשות אלא הוא קודם כל עושה.
הרבה אנשים עושים מהקבלה משהו שהיא לא בשביל הצרכים האישיים שלהם וזה חבל
[ליצירה]
זה השיר מהיותר טובים שלך למרות שהשירים שלך לא כל כך משהו די חוזרים על עצמם המבנה שלהם חוזר על עצמם אין חידוש והם פשוטים מבחינת הכתיבה ולא עמוקים במיוחד אלא קובץ של משפטים יפים
[ליצירה]
בשיר יש מהחיים של האדם הדתי
הרמב"ם מאוד מזלזל בכל אלו שכותבים שירים דתיים.
ולא רק זה הוא גם מביא קטע מהגמרא שאומר לולא בתורה היו כתובים 13 מידות ולולא סנהדרי גדולה הייתה מתקנת אותם לא היינו אומרים אותם.
ואז אומר שיש לדעת שאפילו בלומר 13 מידות יש פסול. ויש 2 הלכות שמדגישות את דעתו בנושא.
1- שחובה לשים טלית אף בתפילה משום שהיא שאפילו התפילה מלאה בדברים שיש בהם פסול אבל היה חובה לתקן אותם משום החולשה השכלית של ההמון והטלית תזכיר לך את המצוות.
2. הוא פוסק שמותר לומר את 13 המידות בשירותים.
לכן כל דבר שבעניין דת שכותבים על מצוות וכולי אני בוחן אותו טוב טוב אם הוא ראוי להיכתב או לא.
תגובות