צברית, שם נעורים אברהמוף, בוגרת הגמנסיה הרצליה. מאז פלא האינטרנט וזמינותו לכול כותבת שירים.
http://www.literatura.co.il/website/index.asp?show=authors&id=1715
[ליצירה]
ראשית תיקון לניקוד. מְאַיֵּם
קח את העכבר
לחץ על המקש הימני של העכבר וכשהמקש לחוץ מטה עבור על היצירה שאתה צריך להעתיק.אתה תראה שכל הקטע יהפוך מסומן בבצע אחר. אולי כחול. אם לא יסתדר לך כשאתה עובר מלמעלה למטה תנסה מכיוון למטה כלפי מעלה.
כעת הרפה מהמקש. הקטע שאתה רוצה להעתיק צריך להישאר צבוע. לחץ שוב על המקש הימני ושם יהיו לך הוראות שונות. לחץ על ההוראה copy.
הרפה מהמקש. העכבר שומר הכול בזכרונו.
כעת היכנס לעמוד היוצר שלך. היכנס ליצירה שלך. היכנס לחלק העליון של היצירה (כך שאם נצליח אזי היצירה המנוקדת תהיה מלמעלה והלא מנוקדת תישאר אך תהיה למטה).
נכנסת לעמוד היוצר. שים את חץ העכבר למעלה ולחץ שוב על המקש הימני - שם כתוב paste
כל היצירה תופיע לך שם כפי שרצית.
אם הנך חושש שיהיה לך אי סדר במה שכבר יש לך אזי פתח עמוד חדש בעמוד היוצר שלך ונסה שם.
אחרי שתעשה שמירה למה שעשית היכנס לשם שוב ובדוק אם זה שם ואיך זה מופיע.
ביי
ואני שמה לך כאן שוב את היצירה עם תיקון הניקוד.
אֶצְלִי בֶּחָצֵר
הָאֹרֶן הֶעָבוֹת
כּוֹעֵס וְעָצוּב
הוּא מַגִּיר לְלֹא הֶרֶף
אֶת דִּמְעוֹתָיו הַדְּבִיקוֹת
מְאַיֵּם לְהַטְבִּיעַ הַכֹּל
בְּיָם שֶׁל שְׂרָף
הַמַּצְמִית וּמְאַכֵּל
הַכֹּל.
הָעוֹרְבִים
לְעֻמַּת זֹאת
הִתְרַגְּלוּ כְּבָר לְפֻנְדָּקָם
הֵם מְבַקְּרִים בוֹ
מֵעֵת לְעֵת
לִטְבֹּל רֹאשָׁם בַּמַּיִם
הַצּוֹנֵנִים
וְלָקוּד אֶת קִדּוֹתֵיהֶם
הַחִידָתִיּוֹת
וְרַק אֲנִי
עוֹמֵד תּוֹהֶה בַּתָּוֶךְ
מְעֻלָּף מֵעֹמֶס הַחֹם
מְיַחֵל כְּבָר לַסְּתָו
כִּי אַךְ מִמֶּנוּ
תּוֹצְאוֹת
חַיַּי
[ליצירה]
הדס. במפגש היוצרים שי דודיס הציע לכתוב יצירה על תמונת ילדות. ובמקרה שלי - שאני תמיד מסתכלת קדימה ולא אחורה - זה בלבל אותי והחלה משתלשלת היצירה הארוכה הזו שיש לה עוד חלק אחד שאינו גמור. השטיח הוא כמו שטיח החיים והדורות. לא רק השטיח שלי. באשר לשורה 12 - בימים ההם לא היה אולטראסאונד ולא ידעו מה יהיה מין הילוד. אני הייתי לבסוף בת יחידה. אבא נתן לי שם שני את שם אמו.
[ליצירה]
כן.
פעם כתבתי יצירה כשהייתי צעירה ואני זוכרת רק את חציה.
לא ייתכן שלא אראה יותר
את נפתלי בן יעקב, אבי,
שצל דמותו לנצח יתלווה,
אל הימים הנותרים לי בלעדיו.
גם בדמיון וחלומות נמנע ממני,
לו רק יונח לי פעם לחבקו
ואם גם אתעורר בבוקר ואזכור
שמת הוא ונמק באופל בור.
- את השאר איני זוכרת. מעין סיכום ? וזאת התגובה לתגובתך.
[ליצירה]
תודה אמילי. לי משום מה הדברים האלה לא נראים לי כמו שירה. אולי כי אני מהדור הישן וחנכו אותנו על דברים אחרים. אתרים כמו כאן יש בהם תמורה רבה כי הם מביאים תגובות. להבדיל מאנשים שספרית הפועלים או כיו"ב מוציאים להם ספרי שירה אבל אין להם תגובות מלבד ביחצנות טלוויזיונית או מאמרי עיתונים. הפרפרים הללו מגיעים מדי שנה. כמדומני יש לי עוד יצירה על פרפר אחד שאכלו אותו הנמלים לבסוף (לאחר שפרחה נשמתו בת שלושת הימים כמובן .....
[ליצירה]
נכון, לגוד. לי זה קרה כמדומני פעמיים או שלוש ואחר כך הסתדר מעצמו. כ"כ היצירות שלי לפעמים מתקצ'מקות והן נראות בסדר בעמוד העריכה אבל לא מופיעות או רק חלקים מהן בעמוד הציבורי. אלא שאת זה בדרך כלשהי אפשר לתקן וזה לדעתי עניין של התוכנה. וכבר היו לי (ולדעתי עדיין יש לי כי אני כבר לא נכנסת לשם יותר) יצירות שהמחשב לא מוכן לאפשר לי לתקן אותן או לשנות בהן ואומר לי משהו שאין מקום יותר (לא זוכרת בדיוק). אז זהו. לא חשוב. הכול לטובה. שבת שלום.
תגובות