צברית, שם נעורים אברהמוף, בוגרת הגמנסיה הרצליה. מאז פלא האינטרנט וזמינותו לכול כותבת שירים.
http://www.literatura.co.il/website/index.asp?show=authors&id=1715
[ליצירה]
ואני תוהה תמיד היכן מתגורר אביבסתיו שלנו, אם הוא מתגורר ברחוב מגובב בתים ואת השמיים רק רואם כשביל מצומצם מעל הכביש או אם הוא גר על רמה נישאה ומשקיף משם לפלאי הבריאה או שיש לו ראי נפש מסתורי ובו הוא מתבונן כמו בבריכת קסמים. כמה יפה וכמה רומנטי. רק חבל שהיו צריכים ליפול אלף כוכבים ע שנגיע לכוכב האלף ואחד.
באמת רומנטי ויפה.
[ליצירה]
כן. קח בחשבון שהקליטה של תמונה היא בלתי מבוקרת לחלוטין מאשר הקליטה של מילים ולדעתי מתפזרת במוח לא באופן לינארי (כמו משפט ארוך, טורי), אלא כמו פיצוץ כמו אבן שנופלת למים ושולחת מעגלים לכל הצדדים. הדוגמה שבוודאי רוב המדינה ורוב העולם ראה היא הדוגמה כעת במהומות במצרים שם רואים איש עומד בידים מורמות למעלה מול טנק ופשוט יורים בו והורגים אותו כשאנשים מסביב רואים. התמונה הזאת הקפיצה מיליארדי צופים. אם זה היה מאמר כותב המאמר היה יכול להשתמש במילים כאלה או אחרות, להטות את הקורא בעד או בנגד, להכניס בפנים שילובים של תירוצים או הסברים. אך כך יש פשוט התרשמות ישירה וגם רגשית מאוד חזקה. אבל ללא מילים.
[ליצירה]
אנחנו כבר עשינו את זה.
קראתי במאמר של ביביסי (שדבר אינם כותבים על שדרות - רק על הנקבה והדגל והאומללים) - מאמר על פלסתיני שחי בלבנון במחנה פליטים, יש לו כבר ילדים ונכדים.
וספרו שם במאמר שטען גם שביום קום המדינה היו 700000 פליטים דבר שהוא דיסאינפורמציה מובהקת - ספרו שם בין השאר שאינם מקבלים בלבנון שוםפ אזרחות ואסור להם לעבוד בשום עבודות מלבד משהו כמו פינוי זבל.
מאוד הכעיס אותי. כי המיעוטים שלנו, הארד ישראלים, צריכים לנשק את הנקבה שלהם שהעניקה להם ארץ עם יהודים, שהעניקה להם תעודות זהות ופספורטים, שהעניקה להם כמות ניכרת של העם שוחר צדק שדורש לתת להם את כל הזכויות, שהעניקה להם את מר אחמד טיבי סגן יו"ר הכנסת כמדומני.
לגבי ה-700000, אבי ז"ל בזמנו התלונן בפני "למה היו 250000 פליטים והם אומרים שיש 400000 ? הוא גם הסביר זאת שזה בגלל הגמלאות והתרומות שמקבלים, לכן הם צירפו למעמד הזה את כל מי שיכלו. וזה מקובל עלי שזה נכון כי שמעתי שכאשר יש בארץ פיגועים (כשהיו בתל אביב) היו מגיעים אנשים מכל קצוות העיר ומשליכים עצמם על הרצפה ואומרים - נפגעתי בפיגוע.
אני כתבתי לבי בי סי תחת שם בדוי ומחיתי בפניהם על שאינם אומרים שישראל נתנה פספורט ותעודת אזרחות למה שהם מכנים dislocated palestinians in Israel, וכי המספר של 700000 הוא דיסאינפורמציה. וגם כתבתי להם ביושר כך:
You are strong. Yes !
I despise you.
ומעניין שבאותו ערב אמרו בחדשות שראש ממשלת בריטניה עצמו התערב ואמר שבריטניה תומכת בזכותנו להתקיים.
היה לי אז מהפך של קריעת צעיף מהעיניים. הבנתי לי אז לתומי כי אולי מלכתחילה הבריטים הרומנטיים עם המנדט שלהם ועם לורנס איש ערב שלהם חשבו שהארץ מגיעה כולה לתושבים המוסלמים, וכי ניסו לכן בכל דרך למנוע מניצולי המחנות להגיע לכאן, ונלחמו בו. וחשבתי גם - מדוע את מפרידה בראשך את אנגליה מאירופה ? אנגליה ואירופה הן אחת, ועוד יותר מתמיד מאז שיש להם את המנהרה שלהם. וגם כמו אירופה רק נלחמו עם שאר הארצות המקיפות כל הזמן וגם היו מפסידים במלחמת העולם השניה בדיוק כמו צרפת אלמלי התערבות ארה"ב. ואין זה פלא שאנשים ברחו מאנגליה לעולם החדש כדי לבנות שם מקום יפה יותר מהארץ האנגלית הזאת. ממש נמלאתי רגש שלילי מאוד. וחשבתי לעצמי - טוב לכם שאתם מוקפים ים כמו שעזה מוקפת בחומה ושיש לכם מנהרה מתחת לים כמו שלעזה יש את המנהרות שלה ושלא תחשבו שתשמרו על התרבות שלכם, שחופי אלביון הלבנים הם כעת מחומצנים ומתחתם שחורים.
[ליצירה]
ראשית תיקון לניקוד. מְאַיֵּם
קח את העכבר
לחץ על המקש הימני של העכבר וכשהמקש לחוץ מטה עבור על היצירה שאתה צריך להעתיק.אתה תראה שכל הקטע יהפוך מסומן בבצע אחר. אולי כחול. אם לא יסתדר לך כשאתה עובר מלמעלה למטה תנסה מכיוון למטה כלפי מעלה.
כעת הרפה מהמקש. הקטע שאתה רוצה להעתיק צריך להישאר צבוע. לחץ שוב על המקש הימני ושם יהיו לך הוראות שונות. לחץ על ההוראה copy.
הרפה מהמקש. העכבר שומר הכול בזכרונו.
כעת היכנס לעמוד היוצר שלך. היכנס ליצירה שלך. היכנס לחלק העליון של היצירה (כך שאם נצליח אזי היצירה המנוקדת תהיה מלמעלה והלא מנוקדת תישאר אך תהיה למטה).
נכנסת לעמוד היוצר. שים את חץ העכבר למעלה ולחץ שוב על המקש הימני - שם כתוב paste
כל היצירה תופיע לך שם כפי שרצית.
אם הנך חושש שיהיה לך אי סדר במה שכבר יש לך אזי פתח עמוד חדש בעמוד היוצר שלך ונסה שם.
אחרי שתעשה שמירה למה שעשית היכנס לשם שוב ובדוק אם זה שם ואיך זה מופיע.
ביי
ואני שמה לך כאן שוב את היצירה עם תיקון הניקוד.
אֶצְלִי בֶּחָצֵר
הָאֹרֶן הֶעָבוֹת
כּוֹעֵס וְעָצוּב
הוּא מַגִּיר לְלֹא הֶרֶף
אֶת דִּמְעוֹתָיו הַדְּבִיקוֹת
מְאַיֵּם לְהַטְבִּיעַ הַכֹּל
בְּיָם שֶׁל שְׂרָף
הַמַּצְמִית וּמְאַכֵּל
הַכֹּל.
הָעוֹרְבִים
לְעֻמַּת זֹאת
הִתְרַגְּלוּ כְּבָר לְפֻנְדָּקָם
הֵם מְבַקְּרִים בוֹ
מֵעֵת לְעֵת
לִטְבֹּל רֹאשָׁם בַּמַּיִם
הַצּוֹנֵנִים
וְלָקוּד אֶת קִדּוֹתֵיהֶם
הַחִידָתִיּוֹת
וְרַק אֲנִי
עוֹמֵד תּוֹהֶה בַּתָּוֶךְ
מְעֻלָּף מֵעֹמֶס הַחֹם
מְיַחֵל כְּבָר לַסְּתָו
כִּי אַךְ מִמֶּנוּ
תּוֹצְאוֹת
חַיַּי
[ליצירה]
תמיד תודה הדס.
נ.ב. יש לי שתי הודעות אישיות שלא יכולה לפתוח (מי ששלח שידע) מלבד שיר שהמחשב מחק ולא יודעת אם זה מנחם (כי זהיה שיר חזוני כזה) או התוכנה.