[ליצירה]
לציבור הקוראים
בקשר לסיפור - זה סיפור די ישן, ופשוט שכחתי להעלות אותו לכאן..
לאחר קריאת הסיפור "דרקון" הערתי שהוא די דומה לסיפור הזה, ורק לאחר שהכותב העיר לי שלא מצא אותו שמתי לב שבאמת לא העליתי אותו על מגש היצירה...
אז.. הנהוא.
[ליצירה]
כתוב טוב
אבל.. לא'דע.. הרגשתי כאילו אין לו 'סיום'... צריך איזה גראנד פינאלה לדבר כזה גדול ומרשים, וההרגשה שלי (שוב, הרגשה, יתכן שזה סתם תלוי בכלום ועומד על שומדבר) אומרת שצריך משהו יותר מזה.
[ליצירה]
כן ולא.
כן, הספר יותר עשיר.
לא, הסרט מצליח להקרין אליך את הטירוף בריל-טיים - דבר שבד"כ קשה לעשות בספר בלבד. (הוא הצליח לתפוס מהטירוף שיש בספר)
[ליצירה]
משהו קטן שמצאתי באחד הפורומים..
"בקרב רבים מהטולקינאים רווחת ההדעה שלגולס אינו בלונדיני ושהסרט והציורים טועים אולם אני תמיד פקפקתי בזה. קודם כל כדי להבחין בצבע שיערו של לגולס צריך לדעת לאיזה פלגה של עלפים הוא משתייך. אנחנו יודעים שאביו, תרנדויל, הוא מהסינדר אולם אנו לא יודעים את זהות אימו. בהחלט אפשרי שהיא מהאברי, אשר לא יצאו למסע הגדול, וצבא שיערם אינו מוזכר. יכול מאד להיות שהיא הייתה בלונדינית. בנוסף לזה, צבע שיערם של הסינדאר לא מוזכר ( רק של בודדים). כל זה הוביל אותי לחשוב שיתכן מאד שלגולס בלונדיני, אך לא מצאתי לזה ביסוס בטקס. היום כשקראת את ההוביט עליתי על המשפט הבא:
and at the head of a long line of feasters sat a woodland king with a crown of leaves upon his golden hair
תרנדויל בלונדיני. לכן סביר מאד ( לא וודאי) שבנו, לגולס, גם הוא בלונדיני.
אני יודע שיש להתיחס בזהירות לדברים הכתובים בהוביט אולם לדעתי אין לפסול אפשרות שלגולס היה בלונדיני."
ויותר ממה שכתוב כאן יש שם. :-)
תגובות