נהדר!
רעיון מעולה.... כתיבה מעולה...!
יש משהו בכל מיני פעלים של יצירה, חיבור, וכדומה (רובם במתכת) בשפה העברית שמטריפים אותי. איני יודע למה. שמות פשוט -סלחו לי על המושג- מגניבים.
הלחמה, חישול, איחוי ודומיהם.
התיאור נהדר, פשוט נותן לך תמונה מדוייקת בכל כך מעט מילים. כבר הסברתי את זה...
מצויין!
ולסיום:
אמן.
אכן דעתי אינה מרוחקת מדעתו של ישי שור,
שיר חזק מאד כמתוך תפילה אדירה, הזועקת
מלב הכותב.
המילים:ונביעת מים תפרוץ
מצלקת ההלחמה
כלבה.
איזה יופי, מילים אוטנטיות ושיר מרמה אחרת!
תודה לך: חיים
שיר יפה וטוב שנתון לפרשנות ענפה. המילה האחרונה לא מתנגנת כל כך.
יש בשיר הזה איזה מיזוג בין חומר לרוח. את החומר מבטאים מושגים כגון: הארץ, בור, צלקת. ואת הרוח: החור הריק, יד שמימית וכדו'; עכשיו, היד השמימית מבטאת יותר מכל את אותו מיזוג, כי יד היא אחד האברים שפעולתם חומרית גם רוחנית. מצד אחד ערטלאית בנתינה, ליטוף, תפילה. מצד שני היא אחד הכלים המרכזיים להכרת העולם בדרך בלתי אמצעית, מגיל הינקות ועד זיקנה, דרך חוש המישוש המגושם. מאידך החוש הזה מזוכך ומעודן יותר בדרך כלל בעור כף היד.
כך "אצבע אלוהים" מורה על תנועה ארצית-פיזית שאינה אלא אות וסימן לגילוי האל.
גם המים הפורצים לבסוף מצלקת ההלחמה מבטאים את זה. מים נוזלים ממרומים ומפרים את האדמה. ישראל מתפללים לגשם גשמי משמים כדי להצמיח יבול שעשרות מצוות רוחניות תלויות בו ומתממשות.
[ליצירה]
נפלא!
נהדר!
רעיון מעולה.... כתיבה מעולה...!
יש משהו בכל מיני פעלים של יצירה, חיבור, וכדומה (רובם במתכת) בשפה העברית שמטריפים אותי. איני יודע למה. שמות פשוט -סלחו לי על המושג- מגניבים.
הלחמה, חישול, איחוי ודומיהם.
התיאור נהדר, פשוט נותן לך תמונה מדוייקת בכל כך מעט מילים. כבר הסברתי את זה...
מצויין!
ולסיום:
אמן.
[ליצירה]
אכן דעתי אינה מרוחקת מדעתו של ישי שור,
שיר חזק מאד כמתוך תפילה אדירה, הזועקת
מלב הכותב.
המילים:ונביעת מים תפרוץ
מצלקת ההלחמה
כלבה.
איזה יופי, מילים אוטנטיות ושיר מרמה אחרת!
תודה לך: חיים
[ליצירה]
שיר יפה וטוב שנתון לפרשנות ענפה. המילה האחרונה לא מתנגנת כל כך.
יש בשיר הזה איזה מיזוג בין חומר לרוח. את החומר מבטאים מושגים כגון: הארץ, בור, צלקת. ואת הרוח: החור הריק, יד שמימית וכדו'; עכשיו, היד השמימית מבטאת יותר מכל את אותו מיזוג, כי יד היא אחד האברים שפעולתם חומרית גם רוחנית. מצד אחד ערטלאית בנתינה, ליטוף, תפילה. מצד שני היא אחד הכלים המרכזיים להכרת העולם בדרך בלתי אמצעית, מגיל הינקות ועד זיקנה, דרך חוש המישוש המגושם. מאידך החוש הזה מזוכך ומעודן יותר בדרך כלל בעור כף היד.
כך "אצבע אלוהים" מורה על תנועה ארצית-פיזית שאינה אלא אות וסימן לגילוי האל.
גם המים הפורצים לבסוף מצלקת ההלחמה מבטאים את זה. מים נוזלים ממרומים ומפרים את האדמה. ישראל מתפללים לגשם גשמי משמים כדי להצמיח יבול שעשרות מצוות רוחניות תלויות בו ומתממשות.
[ליצירה]
זהירות שביר- כמובן שאני שמחה שהיצירה מומלצת, אבל גם אני לא הייתי ממליצה על היצירה הזאת. היא לא מספיק מלוטשת. כמובן שהדבר הראשון שהייתי משמיטה זה המשפט קול דממה דקה אך עדין לא חשבתי על תחליף לכן המשפט היפה אך החרוש נשאר בינתים. אך בכל זאת אני אוהבת את היצירה הזאת המתארת באופן יפה לדעתי את ההסתכלות שלי על אלהים. כמובן שכל היצירה שווה בעיקר בגלל שלושת השורות האחרונות אך הן לא היו מובנות בלעדי השיר כולו לכן השארתי אותו בינתיים, עד לרגע ההשראה הבא.
אך אם את רוצה לשמוע המלצה שלי על שיר שלי שלדעתי הוא גמור ומלוטש אשמח אם תקראי את- "רצון". ואשמח מאד גם לתגובות הערות והארות.
בזאת נגמר נאומי להיום,
אהבה
[ליצירה]
כשמישהו כותב שיר על מאורע הוא לא מתכוון שכל אחד יגיב ל"האם אני מסכים או לא מסכים לרצח יצחק רבין" אנא קוראים נכבדים הגיבו לשיר. ואם אתם מסכימים לרצח רבין בבקשה מילאו פיכם מים. כאן זה לא הבמה להגיד מה דעתכם הפוליטית. הבמה היא ברשימת היצירות שלכם.
תודה.
סתם מישהי שקראה את התגובות.
[ליצירה]
למאיר
גם אם אין צורך בתשובה אני מרגישה צורך להגיב!
אני חושבת שזה קצת יהיר מצדך להגיד שאין צורך בתגובה כאילו אתה יודע הכל ומה שאתה אומר זו האמת לאמיתה ושאם אתה אומר שזה קשקוש אז זה קשקוש! ואין צורך בתגובה כי אתה לא מעוניין לשמוע קול אחר חוץ מהקול שלך. נראה לי שאם תקרא שוב את הקטע אני בטוחה שתוכל למצוא בו גרעין אמת. אני בכל אופן הרגשתי גרעין גדול מאד של אמת ואני לא חושבת שישי כותב בלי לחשוב... עכשיו רק מעניין אותי מה האדם שיודע הכל כותב...
בכל אופן עוד לא הסתכלתי ביצירות שלך... נחכה ונראה...
[ליצירה]
גם אני לא הבנתי בכל אופן העין שלי תמיד תופסת דברים להעיר עליהם... בכל אופן אתה לא חייב להתיחס יש לי עין ביקורתית:
-האם רצית לומר שהאופן שהם לבשו את הבגדים הוא כמו שמלאך לובש בגדים כי זה מה שכתבת...
-וששקעה השמש?- התכוונת וכששקעה השמש...
בכל אופן תודה לך וכל טוב
אהבה
תגובות