איזה יופי העברת רעיון שניראה פשוט אך כמו כל דבר שעושים החיים תמיד יש לו כמה רבדים והצלחת להציג את הרעיון שכולם מתעסקים בו מהרובד היומיומי דרך רובד עמוק יותר שכאילו קרוב יותר למקור התחושה
ממש קיימת פסוק
הווי ממעט בדיבורו ומרבה בעניינו
[ליצירה]
איזה יופי העברת רעיון שניראה פשוט אך כמו כל דבר שעושים החיים תמיד יש לו כמה רבדים והצלחת להציג את הרעיון שכולם מתעסקים בו מהרובד היומיומי דרך רובד עמוק יותר שכאילו קרוב יותר למקור התחושה
ממש קיימת פסוק
הווי ממעט בדיבורו ומרבה בעניינו
[ליצירה]
בס"ד
מהמם ומשתיק. החוט הדק העובר בין "מעין עולם הבא" ובין חורבן עשן ועפר כל כך עדין, מכיל בתוכו את תמצית חיינו, כאב ועונג, חורבן ופאר.
היטבת לבטא תמצית זו
תודה
[ליצירה]
הישר לאהודות...
הראי"ה כתב על כך שהסיבה לבלבול בין האני האמיתי ל"שלי" הוא בשל חטא קדמון: חטא האדם הראשון וחטא הארץ וכו':
"ואני בתוך הגולה, האני הפנימי העצמי, של היחיד ושל הציבור, אינו מתגלה בתוכיותו רק לפי ערך הקדושה והטהרה שלו, לפי ערך הגבורה העליונה, הספוגה מהאורה הטהורה של זיו מעלה, שהיא מתלהבת בקרבו.
חטאנו עם אבותינו, חטא האדם הראשון, שנתנכר לעצמיותו, שפנה לדעתו של נחש, ואבד את עצמו, לא ידע להשיב תשובה ברורה על שאלת אַיֶךָּ, מפני שלא ידע נפשו, מפני שהאניות האמיתית נאבדה ממנו, בחטא ההשתחואה לאל זר.
חטא ישראל, זה אחרי אלהי נכר, את אניותו העצמית עזב, זנח ישראל טוב.
חטאה הארץ, הכחישה את עצמיותה, צמצמה את חילה, הלכה אחרי מגמות ותכליתות, לא נתנה את כל חילה הכמוס להיות טעם עץ כטעם פריו, נשאה עין מחוץ לה, לחשוב על דבר גורלות וקריירות.
...וכה הולך העולם וצולל באבדן האני של כל אחד, של הפרט ושל הכלל "
אוה"ק ג עמ' קמ'
[ליצירה]
אני מזהה רגשות כל כך מוכרים... אם יש איזה סיפור רקע שהוליד את השיר, אני מאחלת לך שתקומי ותחזרי לחיים. אף אדם בעולם אינו רשאי ליטול ממך את חייך
[ליצירה]
אין אדם נידון על חטא אבותיו אלא אם כן אוחז בהם, ואין לך חטא שאין לו תשובה.
כתבת שיר שהוא יוצא דופן בכתיבה שלו, בזרימה שלו...נהנתי מאד.
מי יתן שהגשם יפרה וירבה, בקרוב.
[ליצירה]
נראה שיש המון עומק במילים - אך כשם שהמילים עמומות בכוונתן - כך גם היכולת שלי מוגבלת להסביר מה שהבנתי מהן. [על אף שיש תחושה שהבנתי!] להבנתי, אני מאחלת לך למצוא את השמש בקרוב. [האם היא מי שאני חושבת שהיא?]. התוכן של השיר מעורר תקווה ועידוד.
אגב, ארבע פעמים. ארבע פעמים קראתי את שיר כדי להתחיל להבין אותו. אתה יכול לעבוד בתור מצפין קודים בזמנך הפנוי
תגובות