[ליצירה]
אהבתי!
מאוד נותן להרגיש תחושת הזדהות.... לי זה העביר הרגשה לומר לך- זרוק אותה! איזה מן יחס זה שהיא מסובבת אותך על אצבע!
אז גם אם כתבת את הקטע לא ברגע שהרגשת את זה אז.... זה נותן הרגשה מתאימה, של כעס, ובלבול.... והרצון הזה להתבודד.
בהחלט שיר טוב!
[ליצירה]
אני יגיד לכם מה היצירה הזו מזכירה לי??
זה מזכיר את הציירים שרואים פלקט ענקי תלוי על קיר באיזה מוזיאון מכובד, וכשמתקרבים לציור ה"מדהים" רואים שיש בו נקודה שחורה קטנה. וכל שאר הפלקט לבן ומצוחצח...שלא נגעו בו.....
יש כאלה שיחרבשו ויגידו שזו אומנות המופת שאולי -אני אמציא לכם משהו מופרח שיכולים לומר- אולי אותו אדם ניסה לבטא כאב מודחק שלו ולכן ישנה נקודה קטנה ושחורה... בלה ,בלה,בלה.
אבל לדעתי.... צר לי לאכזב היצירה "כישלון" היא אפילו לא משפט. אולי בשביל הכותב היא תבטא משהו, אבל זה לא משפט. זה כמו שהוא אמר- זעקת כאב של רגשות... אבל מעולם לא שמעתי על זה שמילה אחת היא משפט... אז אפילו לשונית זה לא נכון.
(לכל המעוניין יש לי ב"שיר בדיחה" שיר על האומנות מהסוג הזה.... הלא מובנת אבל מוכרזת כאומנות...)
[ליצירה]
שיר טוב!
ופסקה הדממה
והחזירה את היהודים על מקומם
בכל מקום עשויים לרדוף אותנו
ולכן זו לא סיבה לברוח מהארץ
אלא לדבוק בדרכה
ולהתגאות בעובדה שאנו יהודים
ולא ככל הגויים.
[ליצירה]
נראה לי שמיצינו כולנו (כולל אותי) את קטע הצנזורה הדרושה... אבל עם כל הכבוד...מסכן הבנאדם... מה הוא אחראי על הצנזורה שכועסים עליו??.... זה עניין של האתר בלבד..הוא רק כתב את שלו, מתוך שיעמום או שלא מתוך שיעמום, זה לא משנה. מה שבטוח זה שהוא לא זה שהכניס את זה סופית לאתר.
נראה לי שהוא הבין כבר שהצירה כישלון לא לדעת כולם היא "יצירה". ועכשיו...שיהיה לך בהצלחה בהמשך :)
[ליצירה]
מה לא מובן בתוספת של המילה אך??
בתחילה הוא כתב על ארץ לא זרועה... והוא כותב על חסרונותיה של הארץ
ואז יש אך- דהיינו-מבטא ניגוד- שיש בארץ הזו ציפור נודדת שמבשרת על הטוב שיש בארץ הזו, לעומת החסרונות שצוניו בשני הבתים הקודמים.
תגובות