עלמה הלַמַתני
על מה בלמתני?
שלמה לו שמעתני
אשפוך נא שיחי
תמה! לא רימתני
העל הרימתני
מיירוא פרמתני
ממער הגיחי
יופיך הדהימני
דמותך הדמני
הדום לא דימני
אדמת אדמוני
הלא יהללו
עוללים לא מוללו
עם כל זאת הללו
אעש גם אני
תגובות
אהבתי את המשחק של המילים אפשר לשמוע את הצלילים... יפה
פרח בר.
[ליצירה]
זה קצת נאיבי היום לצפות מאנשים להיות מומחים למשהו ולהתפררנס מהצד ממשהו אחר - היום כמות הידע פשוט גדולה מידי.
מה שכן, אצל החריידים כולם מנסים להיות גנראלים ואין מספיק חיילים פשוטים שיפרנסו את הגדויילים
[ליצירה]
אחרי מותו של סטלין מי שתפס את השלטון דה-פקטו
היה ברייה , ראש הבולשת
בחדשיים שהוא שלט הוא הספיק לשחרר רוצחים ואנסים מבתי הכלא על מנת להביא למצב חרום שיתן לו שליטה מלאה במדינה גם באופן רשמי.
אך לא איסתיעא מילתה והוא נעצר בפוליטביורו ע"י ג'וקוב
[ליצירה]
ואגב, לא חלקתי על כך שהוא בלתי רגיש כלפיה, פשוט זה שמרכזניקים הם בלתי רגישים (בהכללה גסה כמובן) זה כבר ידוע (גם מהסיפור). הענין הוא שהם בד"כ מסבירים את חוסר הרגישות שלהם ב"שכליות" ובעצם רצוני לומר היה שהם ככל שאר האדם מושפעים מאמוציות
[ליצירה]
ברוך הבא!
אני שמח שיותר ויותר כותבים פה בחרוזים!
ועוד יותר אני שמח שחובבי בלשנות כותבים.
בטח התכוונת "ראש" ולא "רוש" לא? ע"פ הפס' "אם יש בכם שורש פוצה ראש ולענה"
כנראה הכוונה לחטא המתוק או משהו כזה.
מזכיר לי מה שכתבתי :
כוח אין קול אין פצח
רוח אין עוד בי עומד
אלך לי לאיבוד ואתמזג בנצח
אדום ואעלם ואתא...
אך זה היה לפני הרבה זמן
[ליצירה]
אלישע,
אצל ניטשה, האמירה "אלוהים מת" אינה אמירה תיאולוגית אלא אמירה סוציאולוגית/פסיכולוגית: הוא טען שבעולמינו כבר אין מקום לאמונה - אם בגלל קריסת הערכים הישנים, אם בגלל ההתפתחות המדעית או התיאולוגית. הוא רואה בקריסת האמונה הזאת דבר טוב כי, כמו שאמרת, הוא ממילא אינו מאמין באלוקים.
תגובות