[ליצירה]
לירושלמי, מן המיצר קראנוך
שמואל היקר
מה עוד אומר
שטרם נאמר?
נולדת טרם זמנך
ועליך נגזר
להגיר את דם לבך
עבור עם מנוכר
ולהשחית את כשרונך
באוזני דור המדבר.
אוי, כמה צר, כמה צר!
מאות שיריך לא חילצו
את חבריך הנבערים
מן המיצר!
והתהום כבר כאן!
לו רק שמעו לך, המעודכן!
הנה ימים באים
והשמש תזרח על ההר
הדגל יאדים כדם
חיטה זהובה באפר תיזהר
הפועלים יאפו פת קיבָּר
ימכרו אותה בכיכר
והפרות ירעו בכר.
ואחיך, בני עמך?
פרימיטיבים חסרי מחר.
איזה גורל אכזר
להיוולד לעם הנבחר...
חכה רגע, שמואל
לפני שתהפוך למומר
בבקשה, תן עוד צ'אנס
העם מחכה באתר!
[ליצירה]
כדי לנפץ חומות אדישות, צריך ללמוד שפות.
אנחנו מדברים בשתי שפות ומנהלים דו-שיח של חרשים-אלמים.
הגיע הזמן למצוא שפה משותפת. לטובתנו, לטובתם, לטובת נצח ישראל.
[ליצירה]
לא הבנתי, אתה רוצה שנלך אתך לכבוש את ירושלים?
מידי מי? למי ניתן אותה? המזרחית או המערבית? למה דוקא ירושלים, מי היא בשבילך?
טוב נגיד ששכנעת אותי, מה עם צמיגי העולם, למה להעלות באש, לא מספיק לנקר? אתה רוצה שהעשן יסתיר לנו את ירושלים ונגיע בטעות לעיר מזרח תיכונית אחרת חלילה?
תגובות