יופי שמעון
אני מבינה שאתה מתכוון שיש לנו את החן שלהם
ללא תשלום
ברשותך הייתי מנסה כך
יש לנו הכל חינם
או כמעט הכל
הים והחוף
הירח והנוף
ממול הארבל
והמנגו שבשל
ואת חנם
חן חן על החינניות שבשיר
אותו הבאת לנו חינם...
שבוע טוב
וימים טובים
תמי
[ליצירה]
חנם
יופי שמעון
אני מבינה שאתה מתכוון שיש לנו את החן שלהם
ללא תשלום
ברשותך הייתי מנסה כך
יש לנו הכל חינם
או כמעט הכל
הים והחוף
הירח והנוף
ממול הארבל
והמנגו שבשל
ואת חנם
חן חן על החינניות שבשיר
אותו הבאת לנו חינם...
שבוע טוב
וימים טובים
תמי
[ליצירה]
חן חן לכן עלמות החן
אהבתי את תגובותיכן.
לרעות, ונוס היא משם. כותבת מוכשרת בזכות עצמה
ובעלת יכולת להארה וליטוש שירים.
היא כותבת באתר מקלעת שירה.
[ליצירה]
שיר כובש
באמת שיר כובש ומרגש על מדינה כובשת מדכאת ורוצחת המונים, .מעניין למה הגיעו לכאן מליון יהודים ציונים אם כל כך טוב שם.
מעניין למה אתה לא שם במדינת הרווחה רחבת הלב?
[ליצירה]
הכללות ודעות קדומות
יואכש היקר,בוא ניצמד לעובדות ולעובדות החיים.
מי שיוצר הכללות על ציבור,קבוצה,עדה,עם-מנסה לעשות לעצמו את החיים פשוטים וקלים,שחור-לבן:
"הם כולם עשירים,כולם אינם משלמים מיסים,חיים על חשבוננו,כולם מחבלים". לזה קוראים דעה קדומה.
עם אחר "נאור "התייחס כך פעם לעם היהודי שחי בארצו
ואנחנו זוכרים איך זה ניגמר.
העובדות הסטטיסטיות מראות שהישובים העניים ביותר הינם הישובים הערביים והבדואים ולפניהם
בני ברק ומספר עיירות פיתוח-אלה העובדות.
וכן אני ביקרתי ביישובים ערבים וגם בבתי הספר,
כדאי שגם אתה תבקר ותיראה באיזה תנאים הילדים שם לומדים.
ועם כל זה אינני מנסה למצוא מי אשם,מי יצר את המצב
הזה וכו',
אני פשוט לא עושה הכללות. מתייחס לאדם כאדם ולילדים כילדים.
לך קראתי בשימך והתייחסתי גם לאיתמר לא ברור
ולממזר פרחים.
שמח שקראת משירי ושאיפשרת את הפולמוס בתגובותיך.
[ליצירה]
צהוב כסמל
אכן הבית הצהוב קיים והוא נושק לתכלת הכנרת
ולהרי גולן המאדימים לעת ערב, אך מעבר לפסטורליה
השתמשתי בבית כסמל ליחס של הרוב( ובאופן מיוחד בקיבוץ) לחריג לשונה לאחר.
תגובות